Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Το πρώτο μου ανθίβολο

Πάει πολύς καιρός από τότε που έφτιαξα αυτό το ανθίβολο.
Ήταν τότε που άρχισα να καταπιάνομαι με την Αγιογραφία.
Ένας ζωγράφος κάποτε μου είχε πει ότι η αγιογραφία δεν είναι δημιουργική τέχνη, είναι νεκρή. Διαφώνησα μαζί του και ακόμα διαφωνώ. Είναι νεκρή για όσους απλά αντιγράφουν. Για όσους όμως προσπαθούν να "ζωντανέψουν" το όραμα που έχουν μέσα τους, δεν είναι καθόλου εύκολο.
Βέβαια στις μέρες μας επικρατεί η τάση της αντιγραφής (χωρίς να εξαιρώ τον εαυτό μου). Ευσεβή πόθο όμως αποτελεί η πρωτότυπη δημιουργία.

Στα πρώτα βήματα όμως του κάθε δημιουργού είναι απαραίτητη η σπουδή και μάλιστα με καλούς δασκάλους. Και ποιοι είναι καλύτεροι δάσκαλοι αν όχι οι πρώτοι αγιογράφοι;
Η μελέτη επομένως των πρώτων αγιογράφων είναι απαραίτητη για να αποκτήσει κανείς τις βάσεις. Από κει και πέρα είναι στη θέληση και τις δυνατότητες του καθενός να αναπτύξει αυτό που έμαθε ή να το καθηλώσει.


Μετά το σχολιασμό του φίλου Idom για τα φρύδια, παραθέτω και το πρωτότυπο έργο στο οποίο βασίστηκα.

6 σχόλια:

  1. Εμένα μια χαρά μού φαίνεται, αν και υπάρχει αντίθεση μεταξύ των άσπρων μαλλιών και των μαύρων γενιών, την οποία δεν καταλαβαίνω αισθητικά.
    Τα φρύδια ίσως είναι λίγο έξω από την υπόλοιπη σχεδιαστική τεχνική.

    Αλλά αν αυτό ήταν το ανθιβολο, η τελική εικόνα πώς ήταν;

    Idom

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι, υπάρχει αντίθεση γιατί πολύ απλά δεν σκιαγράφησα τα μαλλιά! Είναι ημιτελές το έργο.
    Όταν έφτασα σε αυτό το σημείο ο δάσκαλος της αγιογραφίας σχολίασε ότι δεν χρειάζονται τόσες πολλές λεπτομέρειες σε ανθίβολα και μου πρότεινε να αρχίσω την κατασκευή της κύριας εικόνας, η οποία όμως δεν έγινε, διότι μου έδωσε την εικόνα του αρχάγγελου Γαβριήλ και συνέχισα με εκείνη (υπάρχει σε άλλη ανάρτηση)
    ...έτσι, μας έμεινε ο Χριστούλης μισοτελειωμένος :-)
    Ίσως κάποια στιγμή να την κάνω και κανονική εικόνα.
    Χμ..όσο για τα φρύδια δε συμφωνώ μαζί σου, είναι απόλυτα εναρμονισμένα με το σύνολο.
    Ακόμη όμως κι αν επιμένεις, υπεύθυνος για τη σχεδιαστική αυτή "παρεκτροπή" είναι ο Θεοφάνης ο Κρης, καθότι δική του είναι η εικόνα στην οποία βασίστηκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χμμμ...
    Ευχαριστώ για την απάντηση και όντως ... φταίει ο Θεοφάνης! Ακόμα και το μουστάκι είναι ζωγραφισμένο με διαγραμμίσεις, ενώ τα φρύδια είναι παχιά, μασίφ "μπογιά".
    Προφανώς δεν γνωρίζω την ορολογία αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ.
    Υποθέτω ότι το έκαναν αυτό οι αγιογράφοι για να τονίσουν την αυστηρότητα.

    Idom

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα πρόσεξα Έφη μου, ότι έχεις και Αγιογραφίες, και μάλιστα τέλειες!!!Αυτό το Ανθίβολο κύριε άσχετε Idom(συγνώμη αλλά σου αξίζει αφού επιτίθεσαι και κριτικάρεις πικρόχολα, χωρίς να έχεις ιδέα), είναι ημιτελές, σου λέει η κοπέλα δηλ. ότι είναι μόνο το σχέδιο και μάλιστα μισό.'Οπως βλέπεις, δεν φοβήθηκε να το εκθέσει, γιατί ξέρει ότι είναι τέλειο σαν Ανθίβολο! Μην κακαρίζεις λοιπόν και μάλιστα κακόφωνα... όταν οι άλλες κότες γεννούν αυγά!!! Γέννησε πρώτα τα δικά σου... και όταν τα δούμε κι εμείς για να τα κρίνουμε τότε μίλα... 'ΑΑΑΑΑμα πια...φιλάκια Έφη μου... δεν μπορώ την αδικία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σ' ευχαριστώ πολύ, Φανή!!!
    Ως καλλιτέχνης νιώθεις τις αγωνίες του κάθε δημιουργού!
    Ο καθένας όμως έχει τη γνώμη του και παρότι ενδέχεται κάποιος να μη γνωρίζει τεχνικά ζητήματα, οι παρατηρήσεις του πολλές φορές είναι χρήσιμες και εποικοδομητικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαίρομαι έφη μου, που το βλέπεις έτσι! Χρήσιμες και εποικοδομητικές είναι όταν προέρχονται από γνώστες του θέματος , για να μη σε βγάλουν από την σωστή σου τεχνική, και όταν γίνονται με καλοήθεια...(πρέπει να το ψάχνεις και να το αντιλαμβάνεσαι με το ένστικτο αυτό). Τράβηξε τώρα το αγκαθάκι που σου έμπηξε στην ψυχή σου τόσο καιρό τώρα... δεν άξιζε τον κόπο... φιλάκια, αξίζεις περισσότερα από όσα πιστεύεις!Είσαι ταλεντάρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μοναδική καρφίτσα κούμπωμα για πλεκτά

Μια μοναδική ιδέα για να κουμπώσετε τη ζακέτα σας με στυλ και φινέτσα. Μια καρφίτσα λιτή στο σχεδιασμό της αλλά πολύ φινετσάτη που θα δώσει ...